BAYAR HUTANG REZEKI MUDAH.
.
.
Pernah tak rasa rezeki tersangkut sangkut? Duit selalu tak cukup,rasa macam cepat je habis tapi x nampak pun apebende yg dibeli.
Hidup rasa susahhhh aje..hati tak tenang.
Lepas tu salahkan orang,salahkan Allah.(astaghgirullahal'azim)
Pernah?
Kalau pernah dan ade rasa macam ni,check balik apa masalahnye.
Salah satunya ialah HUTANG.
Pliss langsaikan hutang2 orang.
Banyak ke sikit ke mesti bayar.
Tak boleh cakap " ade duit nanti baru aku bayar" sebab mmg takkan terbayar punye.
Sisihkan duit setiap bulan utk bayar hutang.
Saya dulu pun cakap mcm tu jugak.
Nanti ade duit aku bayar.masalahnye dapat duit beli bende lain,so mmg tak bayar la hutang orang sbb duit dh habis.
Bila saya mula bayar hutang secara konsisten setiap bulan tak pernah miss,(ini hutang yg bayar pd tangan,dgn orang. bukan hutang dgn bank),memang Allah bukak jalan.
Duit tak pernah putus..tak lah mewah tapi sentiasa ada,sentiasa cukup.
Ade masanye ade duit lebih saya bayar lebih.
Baru ni saya bayar lebih dan kebetulan waktu tu hujung bulan.Memang semua faham,hujung bulan mmg duit paras2 hidung aje.Sahabat itu sangat hepi dan Allah gantikannya dengan sale yg banyak esoknya.
Kan Allah kata,mudahkan urusan orang lain Allah mudahkan urusan kita.Jalan rezeki juga terbuka bila kita selesaikan hutang,insyaallah 
Nak tau lagi tips murah rezeki tak?
Kalau ramai saya share pengalaman saya sendiri macam mana saya keluar dari zaman kesusahan,terjatuh terjelepuk dul
u

Comments

Popular Posts